Springe zum Inhalt
ds123437

Biologie im Psychologiestudium

Empfohlene Beiträge

Hallo,

der Psychologie Kurs an der Open University wurde ja ziemlich neustrukturiert. Module wie biologische pschologie und neurosciene gibt es wohl nicht mehr. Da mich gerade dieser Aspekt der pschologie interessiert, frage ich mich, ob ähnliche Kurse in der Plannung sind oder ob es in Zukunft nur diese Kurse geben wird.

Habe mich gerade erste eingeschrieben für den Bsc. Psycology (standard pathway) und kann "nur" zwischen folgenden Modulen wählen:

Stage 1 sind vorgegeben. Hier muss ich lernen:

You'll start with Introducing the social sciences (DD101), a broad, fascinating introductory module covering psychology, social policy, criminology, geography and environment, politics and international studies, economics and sociology.

In Investigating psychology (DE100), you'll explore how psychologists investigate our thinking and behaviour - and how academic research can be applied in real-life settings.

Stage 2 kann ich wählen, wobei ich wenig biologie aus den beschreibungen rauslese:

Stage 2

In Stage 2 you will study one compulsory module and choose 60 credits from a range of optional modules.

You'll begin the stage with 60-credits from a range of optional modules which allow you to explore areas of psychology that most interest you. From October 2015 these options will include:

Living psychology: from the everyday to the extraordinary (DD210) (60 credits) which covers a broad range of psychological theories and research that relate to real-world issues. These issues include: love, sexuality, artificial intelligence, superstition, psychic phenomena conspiracy theories and psychopathy.

Psychology of childhood and youth (E219) (60 credits) which covers the period of human development from birth into adolescence. It takes a broad psychological perspective, drawing in insights from sociological and childhood studies approaches, and is organised around five key themes: attachment, identity, representation, emotions and communication.

Counselling: exploring fear and sadness (D240) (30 credits) which is designed to deepen your theoretical understanding of counselling by exploring how the emotions of fear and sadness have been understood and treated historically, and by examining current counselling approaches and therapies.

Sport and exercise psychology: a case study approach (E233) (30 credits) which investigates key topics including self-confidence, group dynamics, and the psychology of injury and exercise dependence.

You'll complete the stage with the compulsory module Investigating psychology 2 (DE200) (available from October 2015), which builds on the core psychology that you studied in Stage 1 and covers all the areas of psychology specified by the British Psychological Society. The emphasis is on understanding how psychologists explain how we think, feel and behave.

Stage 3 sieht wie folgt aus:

Stage 3

Stage 3 begins with a choice of modules.

You could study Issues in research with children and young people (EK313), which examines the research process through studies with young children, children and young people carried out in the fields of education, health and social care. Alternatively, Exploring psychological aspects of athletic development (E313) explores athletic development using social psychology as a lens through which to view and explain how people are shaped by the social world in which they develop. A third option in counselling and forensic psychology is planned for October 2017.

Finally, you'll complete your degree with Investigating psychology 3 (DE300) (planned for October 2016). The first part of this advanced module builds directly on Investigating psychology 2 (DE200), exploring the relationship between the questions we ask in psychology and the methods we choose to seek the answers. The second half is an independent research project under the close supervision of your tutor, which will enable you to put into practice some of the skills you've acquired during your studies, and develop further your skills of critical thinking, communication and understanding practice. You will be fully supported in designing, carrying out and reporting your research, and you'll continue to learn about the core areas of psychology in addition to topics that most interest you.

Jemand ne Idee, ob sich da noch was ändern wird ?

MFG

Diesen Beitrag teilen

Link zum Beitrag
Anzeige: (wird für registrierte Benutzer ausgeblendet)

Huhu!

Also, die Modulbeschreibungen wirken oft etwas.. hmm.. unscheinbar, und es verbirgt sich wesentlich mehr Inhalt darin. Bei mir z.B. ist es so: Mein momentanes Modul heißt "Introducing health sciences". Das zweite Buch, was ich gerade bearbeite, dreht sich um Schmerzen. Man könnte erst meinen, dass das eher oberflächlich und nur auf körperliche Schmerzen ausgerichtet ist (wegen dem Modul), aber weit gefehlt. Psychologie, Neurobiologie, Chemie... Alles dabei.

Was ich damit sagen will: Bestimmt kommen die Themen auch weiterhin im Psychology degree vor. Ich würde vielleicht einfach mal ganz genau beim Student Support nachhaken, in welchen Modulen diese Themen (also Neuroscience etc.) weiterhin vorkommen. Ich bin mir sicher, dass dieses wichtige Thema nicht einfach komplett aus dem Lehrplan gestrichen wurde.

Studentin an der Open University seit 02/14

"Education is the most powerful weapon which you can use to change the world." - Nelson Mandela

Diesen Beitrag teilen

Link zum Beitrag

ah, vielen dank. Das hat mich schonmal weitergebracht. Ich werde direkt mal beim Support nachhacken. Eine andere Frage, bei der du mir vllt. helfen kannst.

So wie es aussieht, sind mehrere Monate Pause zwischen Stage 1 und 2. Kann man in dieser Zeit ein 30 Credit Modul bearbeiten, welches dann zum Degree dazugezählt wird oder geht das nicht ?

Diesen Beitrag teilen

Link zum Beitrag

Also soweit ich weiß, geht das eher nicht.. Kann ich aber auch nicht genau sagen, sorry!

Studentin an der Open University seit 02/14

"Education is the most powerful weapon which you can use to change the world." - Nelson Mandela

Diesen Beitrag teilen

Link zum Beitrag